woensdag 16 mei 2018

God heeft de mens lachspieren gegeven

Met het oog op de reünie van jongerenkoor Oktopus in juni hadden we gisterenavond een vergadering met de organisatiecommissie.
Bij deze vergadering, samen met een paar mensen van "Mitswa", zouden we alle hoofdlijnen doorspreken. De puntjes worden na de tweede repetitie op de i gezet.
Daar de vergadering ten huize van dirigent Joop Beenakker plaats zou vinden, fietste ik na mijn werk in de openbare bibliotheek van Katwijk naar Noordwijk toe, waar ik een vorkje mee kon prikken. De aardappels, snijbonen, quinoa en zalm smaakten prima.
De bijeenkomst verliep zoals het er vroeger bij "Oktopus" ook aan toe ging: redelijk chaotisch en met veel lachsalvo's. Het geheel was samen te vatten in deze zin, die ik in een van de boeken van Annie M.G. Schmidt heb gelezen: "God heeft de mens lachspieren gegeven."
Nou, die hebben we goed getraind gisteren.
Nadat de anderen weg waren, bleef ik nog even napraten met Joop en Gea. Om half 12 fietste ik na een warme dag in de koude avondlucht na ar Leiden toe.

Geen opmerkingen: