dinsdag 30 januari 2018

Trainen met tranen

Sinds ik voor de hoge bloeddruk nifedipine slik, heb ik als ik net ga fietsen regelmatig tranen in de ogen. Als ik naar de Leidse IJshal fiets, is het veelal over voor ik bij de busbrug over de Rijn ben. Ook met schaatsen heb ik een enkele keer wat tranen.
Vandaag was het wat dat aangaat anders. Bij vrijwel elke serie, die ik met de "Krasse knarren" reed, kwamen de waterlanders naar buiten. Niet dat ik ineens sentimenteel geworden ben. Ik vermoed, dat dit te maken heeft met de oogdruppels, die ik gisteren toegediend heb gekregen.
Er kwam meer traanvocht uit mijn rechteroog dan uit mijn linkeroog. Dat komt goed overeen met het oogonderzoek van gisteren, toen het rechteroog extra onderzocht werd met een lens en het daarmee gepaard gaande extra dosis oogdruppels.
Het was een training met tranen en zweet. Gelukkig ontbrak het bloed.

Geen opmerkingen: