vrijdag 26 januari 2018

Kraanwagen

De beroemdste kraanwagen van Nederland wordt zonder enige twijfel bestuurd door Pluk van de Petteflet. Vanmorgen werd ik met een ander exemplaar geconfronteerd. Onze conciƫrge had een dag vrij en ik zou langs de filialen rijden met de biebauto.
Na naar de Hoofdbibliotheek gefietst te hebben reed ik met de kratten vol boeken via Valkenburg en Rijnsburg naar Hoornes/Rijnsoever. Daar kon ik het parkeerterrein achter de bibliotheek niet op. Er stond een enorme kraanwagen. Met een enorme telescoopkraan waren ze op het dak van de Piersonflat bezig.
Ik parkeerde de biebauto een meter of 50 verderop. Toen ik de kraanmachinist tegen het lijf liep, vroeg ik uit nieuwsgierigheid hoe zwaar de kraan was.
"48 ton", kreeg ik als antwoord.
Na mijn ochtenddienst in Hoornes/Rijnsoever gedraaid te hebben reed ik terug naar de Hoofdbibliotheek. Vandaar fietste ik door de duinen naar onze volkstuin, waar Ada druk in de weer was om met een hamer paaltjes in de grond te slaan voor een tuinafscheiding.
Ik heb een kranige vrouw!

Geen opmerkingen: