donderdag 21 september 2017

De terugkeer van Spuit Elf

Gisteren is begonnen met het leggen van de ijsvloer in de Leidse IJshal aan de Vondellaan.
Vandaag zou ik acte de présence geven. Om kwart over 1 fietste ik naar de IJshal en ik was bij terugkeer aangenaam verrast over hoe het ijs er al bij lag.
Doordat met de Zamboni telkens een laagje water op het 3 millimeter dikke ijs werd aangebracht, hoefden Wim Noteboom en ik alleen maar in de hoeken te spuiten, waar de dweilmachine niet bij kon komen. Dat schiet lekker op. We konden zodoende vanmiddag in 4 laagjes water aanbrengen.
Na de theepauze was wel duidelijk, dat de combinatie van drinken, plaspillen en de kou in de IJshal het toiletbezoek danig verhoogt. Deze ervaring zal ik in het schaatsseizoen zeker gebruiken bij het moment van de inname van deze medicijnen. Anders moet ik bij het schaatsen telkens van het ijs af.
Het is al tot daar aan toe, dat anderen het heen en weer krijgen van Spuit Elf, pardon, van mij....

Geen opmerkingen: