woensdag 21 juni 2017

De limonademeeuw

Het spreekt voor zich, dat de temperaturen na zo'n warme dag ook 's avonds nog behoorlijk warm was. De skeelertraining zou er eentje zijn met de handrem erop.

Ik fietste naar de skeelerbaan van Leiderdorp, waar ik wat te laat kwam. De training was al begonnen. Geen probleem. Na ingereden te hebben sloot ik me aan bij de groep van Tjeerd Siersma. Het programma omvatte wat oefeningen rond de afzet en het druk opbouwen en daarmee samenhangend de timing.

Daarnaast konden we wat extensief duurwerk doen. Naarmate de temperatuur wat zakte, ging het skeeleren makkelijker. Ik begon kennelijk de slag te pakken te krijgen. In totaal zou ik ruim 12 kilometer skeeleren.
Na de training namen we op het terras van het clubhuis een afzakkertje. Dat deed een meeuw ook. Er stond op een tafel een stukje verderop een dienblad met limonade. Een meeuw landde op de tafel en stak zijn snavel in de bekers met limonade.

Kennelijk had de limonademeeuw ook dorst en genoot hij van dit feestmaal.

Geen opmerkingen: