zaterdag 27 mei 2017

Tropentraining

Meteen na het ontbijt ging mijn vrouw naar de volkstuin. Vanwege de verwachte tropische temperaturen moesten de planten vroeg water krijgen. Zelf deed ik dat thuis in de tuin en voor het huis, voordat ik naar de binnenstad van Leiden fietste om boodschappen te doen.
Om half 12 fietste ik ook naar de volkstuin. De hitte viel op je. Ada had nog een klusje voor me.

Ik moest, pardon, ik mocht de haag knippen.

Om half 1 fietste ik naar mijn schoonouders toe met de eerste sla en andijvie van het land. Na bij hen wat gedronken te hebben reed ik op huis aan, waar ik binnen at omdat het in de tuin op het zuiden niet te harden was.

Desondanks kriebelde het bij mij. Een kleine week na de marathon had ik wel zin om te gaan lopen. Gezien de hitte zou het een hersteltraining worden van een kilometer of 4 worden. Uiteraard zocht ik zoveel mogelijk schaduw.

Het lopen ging heel aardig voor de eerste loop na de marathon. Natuurlijk ging ik niet voluit.
Na me gedoucht te hebben, knipte ik mijn nagels, terwijl ik de slotklim van de Giro d'Italia volgde, die werd gewonnen door de Fransman Thibaut Pinot.

Tom Dumoulin kwam binnen met een achterstand van 15 seconden.

Dit resulteerde in deze tussenstand aan de vooravond van de slottijdrit van bijna 30 kilometer.

Alfred Hitchcock had dit kunnen verzinnen.

We kunnen morgen nog een hete dag tegemoet zien.


Geen opmerkingen: