zondag 28 mei 2017

Aardbeien

Vanmorgen stonden we om 7 uur op. We wilden na het ontbijt meteen naar de volkstuin toe. Dat lukte. Om 8 uur zaten we op de fiets er naar toe. We wilden wat klussen op de tuin doen voordat de stralende zon het echt heet zou maken.

Bij de tuin aangekomen ging Ada onkruid wieden, terwijl ik de planten in de kas water gaf alsmede de bonen en de courgettes op het land. Toen ik daar mee klaar was, vroeg ik aan de vrouw met de groene vingers: "Heb je nog een klus voor me?"
"Je mag de aardbeienplanten water geven. Dan kunnen ze nog beter groeien."

Daar aardbeien mijn lievelingsfruit is, had ik verder geen aanmoediging nodig. Ik deed het met alle liefde. Na al 3 kwartier met de gieter naar en van de sloot gelopen te hebben, kwam daar nog een half uur bij. Er kwam geen klacht over mijn lippen. Alleen al het visioen van verse aardbeien tussen mijn lippen....

Geen opmerkingen: