zaterdag 22 april 2017

Paspoort


Onlangs kregen we een brief van de gemeente Leiden, dat in mei onze ID-kaart verliep. Men wees ons op de mogelijkheid om een afspraak te maken via internet. Dat deden we dan maar.

We werden verzocht om een pasfoto mee te nemen, die aan alle eisen voldeed. Het spreekt vanzelf, dat wij ook aan dit verzoek voldeden. In mijn geval viel dat kennelijk niet mee, want bij fotowinkel Van der Horst maakte maar liefst 4 verschillende pasfoto's en keek daarbij bedenkelijk of ik wel aan de wettelijke eisen voldeed. Van de foto's natuurlijk, want zelden heeft er op deze aardbol een rechtschapener persoon rondgelopen als de schrijver van dit blog.
Bovenstaande foto is het trouwens niet geworden. Ik keek er niet chagrijnig genoeg op.

Een van het kwartet foto's bleek aan alle eisen te voldoen, zodat ik binnenkort een mailtje krijg als mijn nieuwe ID-kaart klaar is.

Het is, dat het niet mag, maar het liefst had ik onderstaande foto ingeleverd, die mij veel beter karakteriseert.

Geen opmerkingen: