zondag 5 maart 2017

Weddeloop

Vanmorgen was het nog droog en gezien de weersverwachtingen leek het me beter om maar meteen na het ontbijt de gaan lopen. Van huis uit liep ik naar het fietspad aan de rand van de Stevenshof, dat 10 jaar lang onderdeel was van het parcours van de marathon van Leiden.

Het was licht bewolkt dus redelijk zonnig, maar er stond een vrij strakke zuidenwind. Over de Velostrada ging de route naar zwembad "Het Wedde", waar ik langs liep om voor de voetbalvelden van Voorschoten '97 langs weer richting Velostrada te lopen.
Onder station De Vink door boog ik weer af naar het fietspad aan de rand van de Stevenshof om in omgekeerde richting weer op huis aan te lopen. Na 8 kilometer had ik de trainingsloop erop zitten en stapte ik onder een verkwikkende douche.

Achteraf bleek, dat het een juiste keuze was geweest, want 's middags regende het behoorlijk door. Als het moet, dan loop ik gewoon in de regen, maar als ik de keuze heb, dan hou ik het toch liever droog.

Geen opmerkingen: