dinsdag 21 februari 2017

Gammel

Ik voel me niet helemaal fit. Ik heb de griep, die in onze omgeving rondwaart, in een milde vorm te pakken. Soms loop je er doorheen. Gisteren ben ik wezen werken en hield ik het op de been, dus vandaag moet dat ook wel lukken.
Toch leek het mij niet verstandig om vanmorgen te gaan schaatsen. Als je griep hebt en je gaat sporten, kun je meer beschadigen dan goed voor je is. Wat dat aangaat moet je altijd naar je lichaam blijven luisteren.

Desondanks fietste ik vanmorgen even langs de Leidse IJshal, daar ik in de Leidse binnenstad infludo moest kopen bij de apotheek. Als coördinator van de "Krasse knarren" had ik mijn rondeteller meegenomen, maar dat was niet nodig. René Strelzyn had er eentje bij zich, zodat het peloton van 12 man gewoon de 125 rondjes keurig af kon werken en ik in een bejaardentempo rustig mijn boodschappen kon doen.
Soms geeft het lichaam aan, dat het rust wil. Als je gammel bent, is dat signaal duidelijk genoeg!

Geen opmerkingen: