donderdag 8 september 2016

"Wanneer adem jij uit?"

Het was aangekondigd, dat dit de warmste dag van de week zou worden. Hetgeen ook klopte.

Na het ontbijt ging ik op deze zonnige morgen hardlopen. Langs de rand van de Stevenshof liep ik naar het voor het gewone volk gehalveerde "Ter Wadding" en vandaar naar de Korte Vliet.

Door het mooie weer was het redelijk druk met roeiers. Ook waren er een paar fietsers, die op het fietspad langs de Korte Vliet reden om aanwijzingen te geven aan de roeiers of roeisters.
Toen ik met een vaart van 11 tot 12 kilometer langs het water liep, werd ik ingehaald door een roeister en haar coach, die aan haar vroeg: "Wanneer adem jij uit?"
Terwijl zij serieus op de vraag van haar coach inging, kon ik het niet nalaten mijn visie op haar ademhalingstechniek te geven: "Eerlijk gezegd vond ik, dat je er uit ging zien als een Michelin-mannetje!"

Ik liep rustig verder naar restaurant "Allemansgeest" en vandaar naar de sportvelden van Voorschoten '97 om via de Velostrada het rondje van 10 kilometer te voltooien. Uiteraard lette ik erop, dat ik goed uitademde....

Geen opmerkingen: