vrijdag 9 september 2016

Neem twee keer zoveel tijd als je denkt dat je nodig hebt

Vorig jaar kregen we op ons feest een Gerarduskalender, waarop naast iedere maand weerspreuken ook dagelijks wijze spreuken staan.

Vanmorgen zat er eentje bij, die ik nog voor het ontbijt onder de aandacht van mijn vrouw wilde brengen, die graag een pond in een onszakje wil stoppen: "Neem twee keer zoveel tijd als je denkt dat je nodig hebt."
Ze kon zich daar wel in vinden, maar ik had buiten de waard gerekend voor wat betreft haar weerwoord: "Dat geldt voor jou ook als je aan het klussen begint!"
Even stond ik met mijn mond vol tanden, maar als een goed sportman nam ik mijn verlies. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Vandaag bleek maar weer eens, dat het geen kwaad kan, dat ik me in de grondbeginselen van de kaatssport ga verdiepen....

Vooralsnog was ik niet verder gekomen dan wat kaatssprongen bij de droogtraining van de IJVL.

Geen opmerkingen: