vrijdag 23 september 2016

Inschrijvingen

Vanmorgen heb ik me via internet ingeschreven voor de eerste grote projecten in 2017. De eerste betreft de marathon van Leiden.

Na mijn debuut als 47-jarige in juni 2003 wordt dit al mijn 15e marathon. Destijds kon ik niet bevroeden, dat ik het zo leuk zou gaan vinden.

De tweede inschrijving was bij de Stichting Leidse Koorprojecten. Op zaterdag 14 januari is de eerste repetitie van "Viva Verdi en Rossini". Van Gioacchino Rossini zingen we de "Messa di Gloria", een "herontdekt" religieus werk uit de 19e eeuw.

Van Giuseppe Verdi staan enkele koorstukken uit de opera’s "Nabucco", "La Traviata", "Aïda", "Il Trovatore" en "Macbeth" op het programma.
Wie kent het "Slavenkoor" uit "Nabucco" niet?

Ik weet nog niet, welke werken van Verdi uitgevoerd gaan worden op 3 juni 2017, maar het is iets om naar uit te kijken. De muzikale leiding is in handen van Wim de Ru, die jaarlijks een duizendkoppig koor dirigeert bij het Koraal op 3 oktober.

Als ik u was, zou ik niet te lang wachten met het inschrijven, want voor u het weet vist u achter het net.

Geen opmerkingen: