vrijdag 16 september 2016

High tea

Een paar weken geleden hadden mijn vrouw en ik een uitnodiging ontvangen voor een high tea in het theepaviljoen in "De Horsten".

Zodoende fietste ik na vanochtend gewerkt te hebben naar Voorschoten, waar ik voor de verandering een keer de hoofdingang nam. Normaal gesproken komen Hans Boers en ik het koninklijke landgoed binnen via de artiesteningang. Dan lopen we een rondje door "De Horsten" om vervolgens door de hoofdingang over de ventweg langs de Papelaan onze weg te vervolgen.

In het theehuis wachtte ik op de jarige Rens, die met vier anderen een wandeling had gemaakt over dit prachtige park. Toen zij aankwamen gingen we buiten zitten. Het was bewolkt, maar de temperatuur was met zo'n 20 graden prima. Net als de high tea trouwens. Het ene gerecht was nog lekkerder dan het andere.

Na de high tea wandelden we met zijn zessen terug naar de Papelaan.

Na het grote grasveld stuitten we op deze met zwammen en elfenbankjes begroeide boom.


Na de porseleinzwam viel er wederom een fraaie paddenstoel te ontdekken.



Bij de hoofdingang namen we afscheid van Rens en Mieke en hun andere gasten. Met Ada fietste ik met een goed gevulde maag terug naar huis. We hoefden na de high tea niet meer te koken,

Geen opmerkingen: