dinsdag 13 september 2016

Buitenschoolse sport

Deze zomer is Ton van der Valk onverwachts overleden. Daar hij jarenlang coördinator was van de Buitenschoolse sport, betekende dat dat iemand anders deze klus op zich zou moeten nemen.

Toen ik een mailtje kreeg van Joke Augustinus, voelde ik hetgeen je als schaatser beter niet kunt voelen: nattigheid.

Desondanks maakte ik een afspraak om Joke te helpen. Daarvoor fietste ik naar de Leidse IJshal, waar ik nog een paar dingen aan ijsmeester Jan van Rijn moest vragen. Ik stalde daar mijn fiets en wandelde naar het oude Belastingkantoor, waar vroeger niet zo veel mensen voor hun plezier kwamen.

In de kantine op de zesde verdieping ging ik ermee akkoord, dat ik de taak van coördinator op me zou nemen. We waren net klaar met het gesprek, toen het brandalarm afging. Dit betekende, dat iedereen het gebouw onmiddellijk diende te verlaten via de trap. Als bedrijfshulpverlener kon ik constateren, dat de ontruiming vlot en ordelijk verliep.
Desondanks vond ik het brandalarm overbodig: zo'n brandende kwestie was het coördinatorschap van de Buitenschoolse sport nou ook weer niet....

Geen opmerkingen: