donderdag 18 augustus 2016

Parasol

Het was vandaag natuurlijk fantastisch weer om te gaan skeeleren. Toch koos ik ervoor om vanmorgen te gaan lopen. De Afsluitdijk Open nadert met rasse schreden.

Ik liep langs het Valkenburgse meer naar de volkstuin. Aan de boorden van het meer liep ik flinke stukken over onverhard terrein. Zo pakte ik toch nog een stukje trailrunning mee.
Om 9 uur was het al zo warm, dat ik zo veel mogelijk de schaduw en de wind opzocht.

Op de volkstuin moest ik de parasol voor de kas zetten om te zorgen, dat het er niet te warm zou worden in de brandende zon.

Om het nog wat koeler te maken, gaf ik de planten nog wat water en goot een flinke hoeveelheid water op de tegels in de kas. Verdamping kost veel energie, dus dan wordt het minder warm.

Via de kortste weg liep ik vanaf de volkstuin naar huis. Na de 18 kilometer op zaterdag, de trailrunning van 10 kilometer op dinsdag, de skeelertraining van gisteren en de loop van 10 kilometer van vanmorgen heb ik een aardig blok duurtraining achter de rug.

Geen opmerkingen: