woensdag 25 mei 2016

Thuiswerker

Er zullen niet veel thuiswerkers zijn, die op een dag 54 kilometer fietsen. Onder dit schaarse gezelschap werknemers mag ik mij scharen. Door de asbestperikelen op ons werk is de kantoorruimte vrij beperkt. Nu is het in dit internettijdperk goed mogelijk om vrij veel werk ook thuis te kunnen doen. Dat deed ik vanmorgen dan ook. De hele morgen heb ik me bezig gehouden met het rooster voor de zomermaanden.

Daar het nog niet mogelijk is om van huis uit de uitleendienst te draaien, fietste ik tussen de middag naar Hoornes/Rijnsoever om ter plekke mijn taak te verrichten. Daar er vrij veel opruimwerk was, begon ik met het leegruimen van een aantal karren. Tussendoor word je als werknemer door klanten aangesproken, dus sta je vrij veel stil. Na anderhalf uur begon mijn rechterkuit te protesteren. Ik was nog niet hersteld van de marathon van zondag, dat was wel duidelijk. De tweede helft van de middag deed ik zoveel mogelijk zittend werk.
Vanaf Katwijk fietste ik via Voorhout naar Hillegom toe. Ik moest de familie Touw gaan condoleren met het verlies van Piet. Voorafgaand hieraan at ik bij mijn zus Corrie en mijn zwager Henk. Het toeval wilde, dat hij met zijn koor onder leiding van Ied van Lierop voor het eerst bij een optreden een solo had gezongen op de melodie van "Streets of London" van Ralph McTell.

De tekst was van de hand van Gieny van Lierop, mijn oud klasgenote op Pedagogische Academie "De la Salle", die 17 jaar geleden op veel te jonge leeftijd is overleden. "Streets of London" was een van haar lievelingsnummers. De wereld is soms klein.
Na gezellig bijgeklets te hebben onder het eten ging ik in de Martinuskerk condoleren, waarna deze thuiswerker met een lichte wind tegen weer naar de Sleutelstad fietste.

Geen opmerkingen: