donderdag 19 mei 2016

Groeten uit Ermelo

In de Nederlandse bluesmuziek is het album "Groeten uit Grollo" van "Cuby & the Blizzards" een klassieker.

Afgelopen zaterdag hadden we hier een variant op met "Groeten uit Ermelo".

Boslucht slaapt goed. Om kwart voor 8 werd ik wakker. Het regende. Daar de helft van het huisje nog in diepe rust was, sloop ik stilletjes naar buiten, waar ik ging lopen naar Garderen. Ik zou brood gaan halen bij bakker Schuiteman.
Vlak voor de bakker haalde ik een man in, die vertelde, dat hij 25 marathons had gelopen: "De 3M marathon heb ik ook gelopen."
"Dan ben ik met 13 marathons nog maar een kleine jongen", zei ik geheel naar waarheid.
Met een plastic zak vol brood liep ik terug naar "Kastelenhof", waar ik het brood aan mijn vrouw overhandigde alvorens ik na deze 3 kilometer in het bos aan de overkant van de Garderense weg over de bospaden ging lopen. Hier maakte ik over de zandpaden de 10 kilometer vol, die in mijn schema zat.
Het was erg mooi in het bos. Om kwart over 9 was weer thuis, waar ik me douchte om daarna aan te schuiven aan de ontbijttafel. De lunchpakketten werden klaargemaakt, waarna Tim en Joep met de auto naar Ermelo reden, terwijl de overigen op de fiets naar deze forensenplaats vertrokken.

Hier kocht ik 6 kaartjes voor een rondleiding bij Burg bieren.
Tim en Joep zaten op het overdekte terras aan appelgebak, koffie en een likeurtje. Op deze wisselvallige dag, waarop regen en zon elkaar afwisselden, kuierden we over de markt bij molen "De Koe".

Een dameskoor met de naam "Eigenwijs" bracht een aantal liederen ten gehore. We wandelden niet lang daarna naar Burg bieren, waar we een rondleiding door de brouwerij kregen.

"Een uit de hand gelopen hobby", kregen we te horen.

Op deze waterkoude dag was een binnenprogramma heel welkom.

Na een wandeling door de eigenhandig uitgegraven biertunnel kochten Bas en ik enkele speciaalbiertjes.

Daarna schoven we aan in de serre van café "Hazeburg".

Hier kregen we een plankje met 3 soorten Burgbieren, die we konden proeven.



In de serre was het heerlijk behaaglijk als de zon doorkwam.

De lachsalvo's schalden als vanouds door het café, terwijl er 3 Corne-bieren in hoorn-glazen geserveerd werden. Halverwege het glas kwam er ineens een bel lucht omhoog. Een verrassend biertje.

Op een gegeven moment kwam een serveerster langs.
Tim vroeg: "Wat kom je hier doen?"
Om 5 uur verlieten we "Hazeburg" en wandelden we naar Tims auto, waar we de boodschappen in deden die de dames gekocht hadden. Met zijn vieren fietsten we over vrijwel dezelfde route terug naar Garderen met 21 kilometer als dagtotaal.
Bas kookte jambalaya. Een pittig gerecht, dat geblust werd met vla met aardbeien.
's Avonds werd naar het songfestival gekeken. Ada las verder in "Publieke werken" van Thomas Rosenboom, ik in "De grote achtervolging" van Tom Sharpe.

Onderwijl werden op de televisie 26 liedjes gezongen, waarbij Douwe Bob op de elfde plaats bleef steken.

Uiteindelijk wist Oekraïne Rusland nipt te verslaan.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen, dat er een referendum gaat komen over de uitslag.

Geen opmerkingen: