woensdag 16 maart 2016

Vroeger was alles beter

Enig jeugdsentiment is geen mens vreemd. Een redelijk vaak gehoorde zinsnede luidt dan ook: "Vroeger was alles beter!"

Behalve de tandarts natuurlijk. Vergelijk de huidige tandheelkundige hulp maar eens met die uit je eigen jeugd. Er zullen weinig mensen zijn, die daar met weemoed aan terug denken. Ik behoor in ieder geval niet bij deze kleine categorie.

Vandaag ging ik op werkbezoek bij mijn trainingsmaat Arthur van Winsen. Nadat de mondhygiëniste het tandsteen had verwijderd, begon het tandartsbezoek over het weer van de afgelopen 14 dagen. De wind zat vrijwel constant in de noordoosthoek. In december, januari of februari zou dit garant staan voor natuurijs. Maar ja, toen was er sprake van recordhoge temperaturen.


In ieder geval de winters waren beter vroeger.

Maar ook toen had je regelmatig winters van niks, zoals ik nu na de controle te horen kreeg, dat ik "niks" had.
Hoewel.
Uit volle overtuiging citeerde de tandarts de constatering van de mondhygiëniste, dat ik een wonderlijk gebit heb. Daar was hij het volkomen mee eens.
Ik kon niet anders dan hem gelijk geven. Ik heb wel eens te horen gekregen: "Wat bent u een wonderlijke man!"

Wat dat aangaat past een regelmatig gebit niet echt bij me....

Geen opmerkingen: