maandag 7 maart 2016

Noorderlicht en sneeuw

Vanmorgen keek ik uit het raam en zag tot mijn stomme verbazing, dat er een laagje sneeuw lag. Wat in de hele meteorologische winter niet gelukt is, lukt in maart wel. Mosterd na de maaltijd, maar toch wel een mooi gezicht.

Voor ik naar mijn werk ging, keek ik nog even op www.weerwoord.nl. Daar las ik tot mijn stomme verbazing, dat er in het noorden van het land poollicht te zien was geweest. Het bewijs werd met onderstaande prachtige foto's geleverd.



Ook de NOS wijdde een artikel aan het vrij zeldzame verschijnsel van het noorderlicht in ons land met een prachtige timelapse.


Terwijl vorige week met de kale vorst vrijwel iedere dag gestrooid werd, was dat vandaag niet gedaan. Doordat de zon al aardig wat kracht gekregen heeft, dooide de sneeuw op de wegen en fietspaden, terwijl de weilanden vooralsnog wit bleven. Toch een beetje winters.
Na mijn werk fietste ik door naar de Hugo de Grootstraat in Leiden, waar ik de partituren voor het Beatlesproject van de Leidse Koorprojecten ophaalde. De arrangementen zijn van de hand van Jetse Bremer.

Ergens onderweg heb ik de 20.000 kilometer op de Batavus Galibier volgemaakt.

Met 175 kilometer in de maand maart is het totaal precies binnen de 2 jaar op 20.010 kilometer uitgekomen, hetgeen natuurlijk geen onaardig gemiddelde oplevert. Ik ken genoeg fietsers, die deze afstand niet halen.

Geen opmerkingen: