maandag 8 februari 2016

Wie van de drie

In de Leidse IJshal hoor je af en toe de mooiste verhalen. Zo ook vorige week. Nu wil het geval, dat een van de "Krasse knarren" op 5 december jarig is. Nu is deze schaatser boer, dus er was altijd ruimte genoeg voor een gezellig schuurfeest. Ook de Goedheiligman kwam regelmatig over de vloer.
Nu was mij op de ijsbaan ter ore gekomen, dat er wel eens 2 Sinterklazen tegelijk op het feest waren gekomen. Afgelopen donderdag was het een mooie gelegenheid om dat na te vragen. Het bleek grotendeels te kloppen.
"Ik kan het je nog sterker vertellen", kreeg ik te horen: "Er kwamen zelfs 3 Sinterklazen"

Er kwam nog een zeer waardevolle aanvulling: "We hebben zelfs "Wie van de drie" met hen gespeeld."

Als ik er bij geweest was, dan had ik niet meer bijgekomen van het lachen. Want de slotvraag van deze quiz luidt steevast: "Wil de echte Sinterklaas nu opstaan?"

Geen opmerkingen: