dinsdag 24 november 2015

Tussen Katwijk en Parijs

Vanmiddag ruimde ik in de Katwijkse bibliotheek een boek op met de welluidende titel "Tussen Katwijk en Parijs" over de schilder Adolphe Arts. Na een jarenlang verblijf in Parijs, oriƫnteerde hij zich als een der eerste kunstschilders in 1873 in Katwijk. Het begin van Katwijk als een kunstenaarskolonie.

Toevalligerwijze verkeer ik deze dagen ook tussen Katwijk en Parijs, doordat mijn schaatsfoto is uitgekozen voor de klimaatparade in de aanloop naar de klimaattop in Parijs.

De grote demonstratie in Parijs gaat door de terreurdreiging niet door, dus ik weet niet, of deze foto in spandoekformaat naar de Franse hoofdstad gaat. Maar in ieder geval is deze aanstaande zondag te zien tijdens de klimaatparade in Amsterdam, als er een soort wandelende fototentoonstelling wordt georganiseerd.

Als een volleerd spreekstalmeester zou ik zeggen: "Komt dat zien!"

Geen opmerkingen: