dinsdag 20 oktober 2015

Mees

Vorige week zat ik in de bibliotheek te pauzeren met mijn collega Vera. We hadden het over de schaatslessen, die ik in de Herfstvakantie gaf in de Leidse IJshal.

"Dat is misschien wel iets voor mijn kleinzoon", kreeg ik te horen.
En dat bleek te kloppen. Vanmorgen kwam opa Willem met Mees naar de Vondellaan. Bij het inrijden reed ik een aantal rondjes op de buitenbaan met Mees mee. Ondanks dat het pas de eerste keer was, dat hij op op schaatsen reed, reed hij met een vaste slag. Voor een beginneling schaatste hij opvallend goed.
"Hij skeelert", kreeg ik als verklaring te horen.
Desondanks heeft hij absoluut aanleg voor schaatsen.

Ik gaf de schaatsles samen met Joost schaatsles op de binnenbaan aan een groep van 9 kinderen. Daar er geen kinderen bij waren, die gisteren in mijn groep zaten, was de les voor een flink deel hetzelfde als gisteren. Alleen "Witte zwanen, zwarte zwanen" en een aantal starts waren toegevoegd, waarbij ook starts waarbij de kinderen op het ijs zaten en tegen de boarding leunden en die, waarbij de kinderen op hun buik of hun rug op het ijs lagen. Met "Schipper mag ik overvaren" sloten we deze leuke les af.

Mees zijn eerste schaats oefeningen samen met Bert Breed in de Schaatshal Leiden.

Posted by Wim van Duijn on dinsdag 20 oktober 2015
Na afloop schaatste ik met Mees, die helaas niet in mijn groepje zat, nog een vijftal rondjes op de buitenbaan.

Ondanks dat hij best moe was, zette hij toch door. Ik mag die karaktertrek wel.

En als oude rot in het vak durf ik wel te stellen, dat Mees een echte ijsvogel is!

2 opmerkingen:

vera zei

Wat een mazzelaar die Mees, dat hij met zo'n oude rot mocht mee schaatsen!!

Eva van Duijn zei

Hallo Bert, wat een leuk stukje! Mees heeft genoten! Vrijdag komt hij nog een keertje lessen, hij heeft het schaatsvirus te pakken geloof ik �� Groetjes Eva (de moeder van Mees)