dinsdag 15 september 2015

Tandheelkunde

Vanmorgen had ik een afspraak met de tandarts en de mondhygiëniste. Tussen de buien door fietste ik naar de Oude Singel. Nadat het tandsteen van mijn gebit was afgebikt, werden mijn tanden en kiezen gecontroleerd door Arthur van Winsen. Voordat hij aan de slag ging, hadden we het over de sportactiviteiten in de zomer, met name over het skeeleren.
Behalve bloedend tandvlees was mijn gebit verder in orde bevonden. Alleen een scherp randje moest van een voortand geslepen worden. Deze tandarts kende echter zijn klassiekers uit de tandheelkunde en haalde deze reclame uit de vergetelheid als zijnde de oorzaak van de scherpe rand van mijn voortand.

Op de terugweg naar huis deed ik nog wat boodschappen in de Leidse binnenstad om aansluitend langs de Leidse IJshal te fietsen. Met ijsmeester Jan van Rijn sprak ik af, dat ik vanaf vrijdag 25 september 3 keer kom helpen met het opspuiten van de ijsvloer. Wie ook wil komen helpen met dit dankbare werk, kan contact opnemen met Jan van Rijn.

Geen opmerkingen: