vrijdag 11 september 2015

Piepers

Met het oog op de weersverwachtingen hadden we besloten, dat de aardappels er vanmiddag uit moesten. Vanaf morgen duiken we weer een periode met wisselvallig weer in. Met het rooien van de piepers is dat niet zo geslaagd. Aardappels moeten zo droog mogelijk bewaard worden.
Om half 4 fietsten we naar de volkstuin. Normaal gesproken doe ik het ruwe werk, maar vandaag was het een tikkeltje anders vanwege mijn tijdelijk niet zo soepele rug.

Zodoende deed Ada het rooien van de aardappels. Voor mij dus geen dienstpieper dit keer.

Pardon, geen pieperdienst. Geen nood, want Ada had voor mij een vervangende dienstplicht bedacht. Zodoende gaf ik met de kleine gieter de planten in de kas water en plukte ik bramen, frambozen, Nieuw-Zeelandse spinazie, sperziebonen en tuinbonen. Het lichtere buitenwerk dus.

Ik kan niet ontkennen, dat het in het nazomerzonnetje erg lekker was.

Geen opmerkingen: