donderdag 13 augustus 2015

Planten begieten en uien drogen

Op deze broeierige morgen liep ik naar de volkstuin toe. De planten in de kas moesten begoten worden, terwijl de uien buiten gezet moesten worden om goed te kunnen drogen in het zonnetje. Langs de A44 liep ik naar de tuin toe om na mijn plicht te hebben verricht weer op huis aan te lopen.
Op de terugweg hoorde ik ineens "Hé, Bert!" roepen. Ik liep naar mijn voormalige trainingsmaat Patrick Keizer toe. Hij vertelde me, dat hij in november een marathon gaat lopen. Als oude rot had ik wel enkele adviezen voor hem.

Met 13 uitgelopen marathons kan ik bogen op enige ervaring.

Nu loop je een marathon niet zomaar zonder training. Daar gaan een paar maanden van gedegen voorbereiding aan vooraf. Als voorbeeld hiervan de marathonschema's van dit jaar en die van vorig jaar.
In ieder geval zou ik de Halve marathon van Katwijk in het schema opnemen. Dit is de zwaarste halve marathon van Nederland, maar tevens de mooiste.

Geen opmerkingen: