zondag 10 mei 2015

Riooljournalistiek

Op deze redelijk zonovergoten Moederdag fietste ik met Ada naar mijn schoonouders, die niet thuis bleken te zijn vanaf de volkstuin, waar ik wat planten water gaf en spinazie mocht knippen voor het avondeten.
Nu houd ik me altijd verre van de riooljournalistiek, maar Dommelvolk zette me toch op het spoor met hun lied, waarin spinazie een cruciale rol bleek te spelen.

Gisterenavond waren we met Coby en Martin in Den Haag wezen eten bij Saskia en Jan. Het was erg gezellig. Op een gegeven moment kwam een lekkende rioolbuis ter sprake. Deze moest gerepareerd worden.

Dat gebeurde door een Hagenees, die in onvervalst Haags aangaf, dat veel rioolbuizen licht aflopend naar de kolk toe liepen: "Dat is echter fout. Want wat gebeurt er als je een boterham hebt weggewerkt? Het water loopt weg en de boterham blijft liggen!"
Zo had ik er nog nooit tegen aan gekeken. Sterker nog, ik had me er nog nooit in verdiept. Want riooljournalistiek is niet mijn stiel....

Geen opmerkingen: