donderdag 9 april 2015

Lammetjes in de wei

In de jaren '60 was het in Mokum een gevleugeld gezegde: "Klaas komt!"

Welnu, dat klopte, want toen ik bij de bakker in de Stevenshof stond te wachten om mijn bestelling door te geven, kwam Klaas van den Broek met zijn vrouw binnengewandeld. Terwijl we stonden te wachten had ik het met deze vaste deelnemer aan de 1000 rondjes van Leiden over allerlei duursporten.
Na het brood op de fiets thuisgebracht te hebben vertrok ik van huis uit voor een blokje van 10 kilometer hardlopen. Het ging zo lekker, dat ik besloot om het rondje Papelaan iets groter maakte door bij de Velostrada wat extra slingertjes mee te pakken en door langs de rand van de Stevenshof te lopen. Een juiste beslissing, want in de wei dartelden lammetjes rond.

(Foto: Roeselin Raimond)
Zodoende liep ik met een ultiem lentegevoel 12 kilometer in marathontempo.

Geen opmerkingen: