vrijdag 17 april 2015

Geen Singelloop


Ik heb de afgelopen dagen diverse keren de vraag voorgelegd gekregen: "Ga je aan de Singelloop meedoen?"
Het antwoord was steevast: "Nee."
En dat is niet omdat ik de Singelloop niet gezellig vind, want het is een zeer gezellige loop met veel publiek langs de kant, waarbij je af en toe moet grinniken als je in onvervalst Leids "aanmoedigingen" hoort als men een bekende tussen de duizenden lopers ontwaart.

Want ook al duurt het tot halverwege de ruim 6 kilometer voor je in je ritme komt, deze volkse humor maakt het absoluut de moeite waard om mee te doen.

Desondanks doe ik niet mee, omdat het simpelweg niet in mijn trainingsschema past. Woensdagavond heb ik geskeelerd, gisterenochtend 12 kilometer gelopen en zondag staat de tweede 30 kilometer op het programma als ik meedoe met "Hollen door de bollen".

Ik loop vanuit Leiden naar Lisse en doe dan mee aan de 10 kilometer.

Om overbelasting te voorkomen pak ik gewoon rust. Dus vandaar geen Singelloop.

Geen opmerkingen: