zondag 18 januari 2015

Tuinvogelloop

Dit weekeinde was er weer de jaarlijkse tuinvogeltelling. Net als de afgelopen jaren deden we daar ook dit jaar aan mee. Gezeten aan de ontbijttafel op deze grauwe dag zagen we de volgende vogels onze tuin bezoeken op zoek naar wat voedsel.
3 Tortelduiven
2 Merels
2 Vinken
1 Kokmeeuw
2 Koolmezen
2 Kraaien
7 Huismussen
1 Roodborstje
2 Eksters
2 Meerkoeten
1 Spreeuw
2 Wilde eenden
Dat de eenden onze tuin aan het water bezochten, vond ik vrij normaal. Vorig jaar hadden we zelfs een eendennest in de tuin!

Vanmiddag ging ik na het slijpen van de schaatsen nog een blokje hardlopen. De omstandigheden waren vrij onaangenaam: regen bij 2 graden boven nul. Het is maar goed, dat ik een loop van 5 kilometer gepland had. Met de bovenbenen nog vol van de trainingsdag in Hoorn liep ik duidelijk minder soepel dan gewoonlijk.
Maar goed, ik liep tenminste nog. Tijdens deze tuinvogelloop kwam ik geen enkele andere loper tegen.
Kennelijk barst het in Leiden van de mooiweerlopers....

Geen opmerkingen: