dinsdag 27 januari 2015

Goud

Voordat ik naar de Leidse IJshal fietste belde ik naar mijn broer Leo en mijn schoonzus Joke: zij zijn vandaag 50 jaar getrouwd. Een halve eeuw geleden vertrokken we met de familie Breed naar Zoeterwoude, waar in de kapel van het toenmalige klooster aan de A4 het huwelijk werd ingezegend. Een gouden huwelijk. Bij deze dus nogmaals mijn felicitaties met het behalen van dit goud!

In de IJshal kwam ik Frits van Huis tegen, die direct na het schaatsen met de "Krasse knarren" weg moest, omdat hij zijn broer naar Schiphol moest brengen. Wim ging op vakantie naar Egypte. Voor ons ziet het er dus goed uit: een paar jaar geleden zat Wim in Vietnam, toen Frits en ik bijna iedere dag heerlijk samen op natuurijs konden schaatsen, te beginnen met de Vogelplas met als feestelijke finale de Elfstedentocht.

We gaan een kwakkelperiode tegemoet, waarbij een paar kleine wijzigingen er zo maar voor kunnen zorgen, dat we ditmaal wel de Vogelplas of de Gouwzee op kunnen komen.

Uiteraard zullen we Wim volgaarne informeren over onze verrichtingen op natuurijs. We willen achteraf niet het verwijt krijgen, dat we hem hierover niet op de hoogte hebben gehouden.

Wim zal het volmondig beamen: zulke vrienden zijn goud waard!

Geen opmerkingen: