vrijdag 12 december 2014

De storm viel mee

Het was al een aantal dagen aangekondigd, dus een verrassing was de storm van vanochtend niet. Gelukkig viel het in onze omgeving mee met de windkracht.

Waar ik gisterenmiddag te maken kreeg met de harde wind pal tegen op de Kooltuinweg, waardoor ik op het stuk tussen de kassen niet verder kwam dan 9 kilometer per uur. Ik vertrok dus eerder van huis, daar ik er vanuit ging, dat de nog hardere wind uit dezelfde hoek bleef blazen.
Maar het viel mee, want ik had op het kale stuk de wind half in de rug. Dat schoot dus lekker op.

Het hoogtepunt van de storm kwam over, toen ik in de bibliotheek aan het werk was. Om half 2 wachtte me een aangename verrassing. De wind was niet alleen geluwd, maar was ook nog eens dusdanig gedraaid, dat ik de wind weer half in de rug had.

Zoiets heet mazzel hebben.

Geen opmerkingen: