woensdag 24 september 2014

Geen double-push

Normaal gesproken werk ik altijd op woensdagochtend en ben ik de dinsdagochtend vrij. Deze week was dat omgekeerd. Dat had te maken met een afspraak bij de tandarts, of liever gezegd bij de mondhygiëniste. Deze combineer ik graag. Ondanks dat ik 3 maanden van tevoren gebeld had, kon dit alleen aan het eind van de ochtend samen.
Zodoende ruilde ik een keer van werkochtend en was ik om kwart voor 9 bij de Leidse IJshal, waar ik de brandslangen weer ter hand nam. Tot kwart voor 11 kon ik helpen met een nieuw laagje water op de spiegelgladde ijsvloer te leggen. De meteorologische herfst was begonnen en dak was duidelijk hoorbaar. De regen kletterde keihard op de ijzeren platen op het dak.
"Je zou het dak open moeten kunnen zetten", zei ik tegen medespuiter Piet van de Harskamp: "Dan zouden we in een paar minuten de hele baan gedaan hebben!"
Gelukkig was het droog, toen ik naar de Oude Singel fietste, waar de mondhygiëniste het tandsteen van mijn gebit af bikte alvorens ze me overdroeg aan tandarts Van Winsen. Deze maakte een controlefoto van mijn gebit, waarna we het bij de halfjaarlijkse controle hadden over het wel of niet doorgaan van het skeeleren van vanavond en over de prachtige skeelertocht, die Arthur vorige week gemaakt had met Jaap de Gorter in Waterland en rond de Gouwzee.
Eerlijk gezegd vond ik de foto's van Jaap mooier dan mijn controlefoto's.




Als je dat zo ziet, dan krijg je meteen weer zin in een gezellig samen dagje schaatsen op de Gouwzee!

Na de flinke regenbuien van vanmiddag was het wel droog rond etenstijd, maar de straat was nog kletsnat. Daar er nog nieuwe buitjes in aantocht waren, had het geen zin om naar de skeelerbaan in Leiderdorp af te reizen.
Helaas, want Marieke van Hoek zou weer lesgeven en ons de beginselen van de double-push uitleggen. Nu ging het skeelerseizoen als een nachtkaars uit.

Geen opmerkingen: