donderdag 14 augustus 2014

"Scheer je weg!"

Afgelopen maandag probeerde ik mijn baard van 3 weken eraf te scheren. Ik kan er kort over zijn: dat lukte niet. Het scheerapparaat van een jaar of 10 oud kwam er niet doorheen. Pas nadat Ada de baard en de snor had bijgeknipt, lukte het met veel moeite.
En dan te bedenken, dat ik met baardgroei zeer laat was. Pas toen ik 24 was, heb ik me voor het eerst geschoren.

Ach ja, ik ben altijd al een laatbloeier geweest.
Daar mijn scheerapparaat op zijn laatste beentjes liep, was duidelijk. Ik was aan een nieuwe toe. Vanmorgen ben ik een nieuwe gaan kopen. Ik fietste via de volkstuin, waar ik de deur van het schuurtje open moest zetten om de aardappels en uien beter te laten drogen, naar Voorschoten, waar ik bij A. de Vries Electro een Philips Aqua Touch kocht.

Mijn ervaring met de prima service van firma De Vries deed me naar Voorschoten fietsen voor deze aankoop. Thuis probeerde ik de Aqua Touch uit. Het verschil met de oude Philishave was toch wel duidelijk.
Zodoende deed ik hetgeen mij in mijn jeugdjaren, toen ik nog geen last had van baardgroei, diverse keren dringend is geadviseerd: "Scheer je weg!"

Geen opmerkingen: