donderdag 17 april 2014

Hartritmestoornissen

Het was onontkoombaar. Door de persconferentie van Robert Gesink stonden hartritmestoornissen in het middelpunt van de belangstelling.
Voor mij was het niet de eerste keer, dat ik er mee geconfronteerd werd. Gelukkig heb ik er zelf geen last van, maar ik ken een paar mensen, die hartritmestoornissen gekregen hebben: een IJVL-lid, een oud-ploegmaat van mijn zoon en een "Krasse knar". Voor allen betekende het wel, dat ze met het sporten een flinke stap terug moesten doen.
Er is een bekende Nederlandse schaatster, die ooit ook last had van hartritmestoornissen: Barbara de Loor.

Na een hartoperatie werd ze van haar boezemfibrilatie af geholpen. Met succes, want een paar jaar later werd ze in Inzell wereldkampioene op de 1000 meter.
Je kunt er 100 mee worden, maar het leven is toch een stuk prettiger en simpeler zonder hartritmestoornissen.

Geen opmerkingen: