dinsdag 8 april 2014

"Die heeft lef!"


Vandaag moest ik naar Amersfoort voor een bijeenkomst van BiebPanel, dat dit jaar 5 jaar bestaat. Het rapport over het Imago-onderzoek werd besproken en we kregen vers van de pers de eerste resutlaten van het onderzoek naar Tarieven en uitleenvoorwaarden te horen. Ook de Nationale Bibliotheekpas kwam aan de orde.

Na de lunchpauze was er een BiebPanelquiz, waarbij je moest lopen naar de ene kant van de zaal of naar de andere als je een antwoord gaf. Een alternatieve vorm van "petje op, petje af".
De eerste vraag was een eitje. Iedereen had deze goed. De tweede vraag was een stuk lastiger: zijn er 21 of 23 BiebPanel-onderzoeken gehouden? Nu is 23 mijn geluksgetal, maar ik liep toch naar 21, hetgeen ook het juiste antwoord was. De helft van de deelnemers mocht gaan zitten.
Na de volgende vraag was nog een zevental over. We zouden doorgaan tot vraag 9, maar dat bleek niet nodig. Bij vraag 4 was ik de enige, die naar de andere kant van de zaal wandelde. "Die heeft lef!", kreeg ik nog te horen, maar het werd al snel "Die heeft de fles!", want ik had de fles wijn gewonnen.

Ik heb het nooit een probleem gevonden om tegen de stroom op te roeien, als ik dacht, dat ik gelijk had. Er is immers geen lef voor nodig om het juiste antwoord te geven.

Het slot van de bijeenkomst ging over de inzet van sociale media. Van de verhalen, dat Facebook op zijn retour is, klopt niets. Maar ja, als je in bepaalde leeftijdscategoriën een dekkingspercentage van 99% hebt, is de groeimogelijkheid uiteraard ietwat beperkt.
Maar om nu te beweren, dat het allemaal zuivere koffie is....

Ik wandelde het kleine stukje van "De Eenhoorn" naar het station, waar ik met een overstap op Schiphol de trein naar Leiden nam. Hier had ik geluk: het was net droog na een flinke bui, toen ik naar huis fietste.
Thuis gekomen deed ik mijn sportkleren aan en ging driekwart ronde om de Stevenshof lopen. De bovenbenen voelden nog zwaar van de 30 km van de Braassemloop. Het tempo lag dus beduidend lager dan afgelopen zondag. De geklokte halve marathon ging met een snelheid van 12 km per uur, over deze 5 km deed ik een half uur. Zoiets wordt ook wel een hersteltraining genoemd.

Geen opmerkingen: