zondag 23 maart 2014

Huize Verwüst

Met nog steeds een verkouden kop liep ik vanmiddag na de 1500 meter voor mannen en vrouwen van huis uit 5 km, althans, dat was de intrinsieke bedoeling. Ik vertrok, met op de achtergrond het doordringende geluid van helicopters, en liep naar het fietspad aan de rand van de Stevenshofpolder.

Mijn plan was om een rondje om de Stevenshof te lopen, maar mijn darmen dachten daar anders over. Ik moest vanaf de Stevenshofdreef in gestrekte draf naar huis voor een dringend toiletbezoek.

Nu had ik 4 km gelopen van de 5, die ik van plan was. De meeste mensen zouden het welletjes vinden, maar ik liep nog een blokje van ruim een kilometer in het zonnige doch winderige weer. Ik had al een flinke concessie gedaan aan mijn marathonschema door de afstand van vandaag te halveren.

Thuis gekomen van dit tweede blokje keek ik naar de laatste 2 ritten van de 5000 meter voor dames, waarbij Ireen Wüst voor de vijfde keer wereldkampioene allround werd door in een rechtstreeks duel het Russische feestnummer Olga Graf te verslaan. Kon ze weer een medaille aan de collectie toevoegen.
Daarna kon Koen Verweij, die in Sotsji het appartement deelde met Ireen Wüst, moeilijk achterblijven.

Huize Verwüst hield ook huis in Heerenveen!

De concurrentie vroeg, of het niet wat minder kon....

Maar Koen Verweij moest er wel tot op de bodem voor gaan op de afsluitende 10 kilometer.
Dat had ik niet gehoeven op mijn 2 loopjes van in totaal 5,5 kilometer. Maar ja, ik woon dan ook in Huize Breed en niet in Huize Verwüst.

Geen opmerkingen: