maandag 10 maart 2014

Bemoste duinen

Gisteren was ik veiligheidshalve maar met mijn oude Batavus Jakima naar Lisse gereden voor het optreden van "The Shoes". Vanmorgen wilde ik door de duinen naar mijn werk fietsen op mijn gloednieuw Batavus Galibier.

Zo kon ik op deze frisse maar zonnige ochtend uittesten, hoe de versnellingen in de praktijk werkten bij beklimmingen en afdalingen: hoe zwaar trapt welke combinatie van tandwielen?
Vanaf het Valkenburgse Meer kom je uit bij "De Klip", een redelijk lange klim met een paar gradaties in stijgingspercentage. Op weg naar Katwijk zitten ook een paar langere klimmen.
Het was volop genieten in de op deze maandagmorgen behoorlijk rustige duinen. Wat vooral opviel waren de vele met mos begroeide hellingen.

Door de overvloedige regenval vanaf begin november heeft het mos flink kunnen woekeren, waardoor de bemoste duinen een groenige gloed kregen in het ochtendgloren.

Geen opmerkingen: