zaterdag 8 februari 2014

Gloria

Het KNMI kwam gisteren met een analyse van de windrichting van deze "winter". Door de enorme hoeveelheid diepe depressies hadden we vrijwel constant wind uit de zuidwesthoek.

Volgens mij was er geen diepgaande analyse nodig geweest om tot deze conclusie te komen. Iedere fietser kon je vertellen, wat een waardeloze, natte en winderige winter dit was. Ik kan mij niet heugen om zo vaak nat geregend te zijn als in het afgelopen kwartaal.
Vanmorgen vertrok ik in de stromende regen op de fiets naar de bibliotheek aan de Hoorneslaan, waar ik moest helpen om de vloerbedekking los te trekken. Binnen 5 minuten zweette ik alsof ik een berg op aan het sprinten was. Binnen het uur waren de grote stukken eruit, maar toen kwam de ellende pas: kleine stukken vloerbedekking onder kasten, vastgeschroefde tafelpoten en rond kabelgoten.
Uiteindelijk lukte het me om ook de laatste hardnekkige hoekjes vloerbedekking los te krijgen.
"Jij bent wel een doordouwer", zei het hoofd frontoffice tegen me. Dat kon deze duursporter met doorzettingsvermogen wel beamen.
Het was om 1 uur droog, toen ik met Evelien Steenbeek naar de Marelandschool fietste, waar we om 2 uur zouden repeteren voor de Misa Criolla. Door mijn plichtsbesef miste ik wel de 5 kilometer voor de mannen in Sotsji, waar Nederland goud, zilver en brons pakte.

Ik wil de buitenlandse concurrentie niet ontmoedigen, maar sinds Willem-Alexander koning van Nederland is, heeft Oranje bij alle internationale toernooien het goud gepakt....
Dat krijg je ervan, als je een Elfstedencrack als koning krijgt. Als kroonprins heeft hij zijn onderdanen het goede voorbeeld gegeven.
Was het in Sotsji Hollands glorie, in Leiden weerklonk om koningin Maxima te plezieren het Argentijnse Gloria.

Onder leiding van de immer goed geluimde Wim de Ru zongen we het hele "Gloria" uit de Misa Criolla door voor de uitvoeringen op 2 en 4 april, waarvoor u via de site van de Leidse Koorprojecten nu reeds kaarten kunt bestellen.

Voordat we van start gingen, waren er wat huishoudelijke mededelingen. Er werden logeeradressen gezocht voor de Argentijnse muzikanten van Opus Cuatro. Dat ging gepaard met de vraag: "Wie wil er een Argentijn?", waarop een vrouw antwoordde: "Doe mij er maar twee!"
Nadat we het "Gloria" helemaal hadden doorgezongen, kwam het "Aleluia" van Ariel Ramirez uit Misa por la Paz y la Justicia aan de beurt.

Het lijkt makkelijker, dan het is. Maar we hebben nog een viertal repetities om alles onder de knie te krijgen. En anders hebben we nog dit "Gloria" achter de hand.

Op weg naar huis kwam ik op deze glorieuze Jante Vernhout tegen. Mijn trainingsmaat is sinds kort ook overgestapt op de klapschaatsen. Sotsji gaat ze niet meer halen, maar Pyeongchang....

Geen opmerkingen: