zaterdag 4 januari 2014

Soellaart

Anderhalf jaar geleden hebben we bij Soellaart in Haarlem onze tent gekocht: de Eureka Susten 3XP.

Op zich zijn we tevreden over deze tent, op één essentieel onderdeel na. Her en der drupte het water door het tentzeil heen. Vooral bij de voortent, waar zoals gewoonlijk het water niet weg kon, vormde zich 2 diepe plassen, die door gingen lekken.


De oorzaak zit in de constructie van de buitentent, waardoor niet al het water weg kan lopen en zich plassen vormen op de buitentent, vooral boven de voortent. Het kan op die plekken gaan lekken. Vermoedelijk hebben wij toevallig een verkeerd genaaide buitentent.
Naar aanleiding van een mailtje met een link naar het blogverhaal met de bovenstaande regenfoto's, dat ik gisterenmiddag verzonden had, kreeg ik gisteren al een antwoord:
"Dank voor uw mail. Een leuke blog heeft u.
Het is niet een probleem die ik eerder ben tegengekomen. Ik denk dat we alleen op zoek kunnen naar een juiste oplossing als wij de tent naar eureka sturen. Dan ga ik ze dit probleem voor leggen. Mijn verwachting is dat u een nieuwe buitentent zal krijgen.
Wilt u langskomen met het buitendoek en de kassabon?"
Vanmiddag had ik tijd om naar Haarlem te reizen. Ada had een Nieuwjaarsreceptie op haar werk. Ik fietste naar het Centraal Station, waar ik de trein naar Haarlem nam. Door de mooie binnenstad wandelde ik naar de Kleine Houtstraat, waar ik de buitentent ter controle achterliet. Soellaart zou hem opsturen naar Eureka.

Binnen een week of 4 krijg ik vermoedelijk uitsluitsel.
Ik ga er van uit, dat we deze zomer met een nieuwe buitentent kunnen gaan kamperen.


Geen opmerkingen: