maandag 6 januari 2014

Ballenjongen

Bij het overlijden van de Portugese stervoetballer Eusebio kwam een mij onbekende anekdote naar boven.
"Ik was in 1962 ballenjongen bij de Europa Cupfinale Benfica-Real Madrid in het Olympisch Stadion" vertelt Johan Cruijff: "Via Ajax was dat geregeld en ik stond achter het doel waar Benfica na rust een 1-3 achterstand omzette in een 5-3 overwinning. Met drie goals van Eusebio. Zoiets vergeet je natuurlijk nooit meer"

Toen de stervoetballer van Nederland hem later voor het eerst zou spreken, was dat ook het eerste dat ik aankaartte. "Jij ballenjongen bij mijn grote doorbraak?" Eusebio kwam niet meer bij van het lachen.

Jonge voetballers: wil je een glansrijke carriere als voetballer tegemoet gaan, zorg dat je ballenjongen wordt bij een Europa Cup-finale!

Geen opmerkingen: