dinsdag 12 november 2013

Meer blauw op straat

Op weg naar mijn werk fietste ik langs de Tjalmaweg. Ik zag een aantal motoragenten met zwaailicht de kruispunten afzetten en het verkeer tegenhouden. Dat kwam mooi uit, want bij de Wassenaarseweg kon ik zo doorfietsen zonder te hoeven stoppen.
Toen ik de Cantineweg op wilde fietsen, zag ik een enorme rij ME-busjes met zwaailicht over de Tjalmaweg aankomen. Zij bogen af richting Wassenaar.
"Een mooie stoet", merkte een andere fietser op.

Nu weet ik, dat Jacques Doeleman op dinsdag bij politie Haaglanden werkt. Kennelijk is hij iets groots op het spoor.

Ik zal het deze "Krasse knar" donderdagochtend vragen.

Een tweede mogelijkheid is, dat deze Mobiele Eenheden ingezet gaan worden om de Zwarte Pieten te beschermen tegen de troepen van de Verenigde Naties.

Hoe dan ook, het kabinet maakt de leus meer dan waar: "Meer blauw op straat!"

Geen opmerkingen: