woensdag 20 november 2013

Basisscholenkampioenschap

Het is een prachtig Scrabblewoord: Basisscholenkampioenschap. Normaal gesproken ga ik hier niet naar toe, maar naar aanleiding van de schaatsplankenactie in de Brede School tijdens de Kinderboekenweek kwam het verzoek, of wij dit wilden herhalen.

Jaap de Gorter had een lijstje gemaakt, wie hoe laat in de kantine van de Leidse IJshal de kinderen zou helpen met de schaatsplanken.




Jos Drabbels en Jaap begonnen om 1 uur, Andrea Landman om 2 uur en Lenny Keur en ik om 3 uur. Zo konden we het allemaal met ons eigen werk plooien.
Daar ik in de bibliotheek niet in de uitlening hoefde te staan, fietste ik naar Katwijk met mijn schaatskleren aan. Om half 3 reed ik in de regen naar de IJshal toe. Bij aankomst was net de prijsuitreiking van de jongste categorie kinderen. Andrea, Lenny en ik begonnen daarna aan de tweede serie. Naarmate de tweede prijsuitreiking dichterbij kwam, werd het steeds drukker.

Dit herhaalde zich nadat de tweede serie medailles was omgehangen, al moesten we het toen wel zonder Andrea doen. Om kwart over 5 ruimden we de 3 schaatsplanken weg. De kinderen hadden genoten van dit "pauzenummer". Het is wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Maar ja, volgens één van de moeders ben ik dan ook "De meest fanatieke schaatser van Leiden". Een tel later voegde ze er nog aan toe: "En omgeving."
Wie ben ik om dat tegen te spreken?

Geen opmerkingen: