zondag 20 oktober 2013

Je moet het geld halen, waar het zit

Robin Hood wist het al: wilde je geld verdelen onder de armen, dan moest je het halen bij de rijken.

Nu was mijn portemonnee helemaal leeg, toen ik op deze bewolkte zondagmiddag ging hardlopen. Dat herinnerde ik me pas, toen ik bij het Valkenburgse meer liep.
Met de gedachte in het achterhoofd, dat je het geld moet halen, waar het zit, was het logisch, dat ik doorliep naar het centrum van Wassenaar. Over vrij rustige fietspaden en heen en weer slingerend door woonwijken met meer groen dan we in Leiden gewend zijn, liep ik door naar de Rabobank.
Nu zij de mannenwielerploeg hebben opgedoekt, hebben ze miljoenen bespaard. De € 70,-, die ik wilde hebben, konden ze dus wel missen. Ik heb het dus netjes gepind.

Via de volkstuin, waar Ada, Ana en Siebe een van de laatste oogsten van dit jaar aan het binnenhalen waren, liep ik terug naar de Stevenshof.

Ik had 12 km gelopen in plaats van de geplande 10. Mentaal is het altijd goed om meer te doen, dan je van plan was.

Geen opmerkingen: