vrijdag 13 september 2013

Alto de Naranca




Vandaag deed de Vuelta de bergen ten noorden van Oviedo aan. De finish was bij de Alto de Naranco. Ada en ik hebben 3 jaar geleden in de Herfstvakantie een week in Oviedo doorgebracht en ik kan deze stad iedereen van harte aanbevelen. Niet alleen de stad is mooi, maar de bergen er om heen zijn nog veel mooier.

Vanmorgen fietste ik gewoon naar mijn werk. Ik had een vrij gewone uitleendienst, ware het niet, dat er een pallet kopieerpapier werd gebracht. Deze werd voor de schuifdeuren neergezet. Annemarie, Tanja en ik sjouwden de dozen naar de lift en van de lift naar het reprohok. Een krachttraining, waarvoor je nog betaald kreeg ook!
Om kwart over 2 stapte ik weer op de fiets. Ik zou een oude laptop op gaan halen, die ter reparatie was aangeboden bij Microfix op industrieterrein de Waard in Leiden. Via de mooie binnensad van Leiden fietste ik op huis aan met een niet meer rendabel te repareren laptop. Thuis gekomen haalde ik een paar tassen met lege bierflessen op om bij een bierspeciaalzaak aan de Zeemanlaan wat Spaanse biertjes te kopen voor het familiebezoek van morgen.
Daar ik toch in de buurt was, deed ik meteen wat boodschappen bij "De Helianth" in de Herenstraat.
Thuis gekomen mocht ik meteen door. Met Ada en Ana fietste ik naar de volkstuin, waar de storm van dinsdag wat schade had veroorzaakt aan de hoge planten. Met zijn drieën hesen we het raamwerk voor de sperziebonen weer in de juiste vorm. Toen alles weer was vastgezet, plukte ik 2 kilo bonen.
Om half 7 waren we weer thuis. Op deze gewone werkdag had ik toch nog 50 kilometer gefietst. Een schijntje, vergeleken met wat de renners in de ronde van Spanje voor de kiezen kregen.
Joaquim Rodriguez won de klim naar de Alto de Naranco, de 41-jarige Chris Horner kwam voor de derde keer in het bezit van de rode leiderstrui. Hij heeft 3 seconden voorsprong op Vincenzo Nibali. Dat maakt, dat de Vuelta uitzonderlijk spannend is en gezien de buitengewone prestatie van een veertiger de komende jaren ook nog spannend zal blijven.

Door de mensenhagen zie je minder van de omgeving van dit prachtige deel van Asturias.

Van het landschap kun je genieten middels bovenstaand filmpje en onderstaande foto's.


Geen opmerkingen: