zondag 30 juni 2013

't Is net oars


Ada en ik zaten om 8 uur op de fiets naar Leiden Centraal, waar we de trein van 8.22 naar Utrecht namen. We waren op weg naar Harderhaven, waar we zouden gaan klussen bij Anton en Annemarie. Voor mij een mooie gelegenheid om eindelijk eens wat terug te doen voor de keren, dat ik bij hen gelogeerd heb aan boord van "'t Is net oars" als ik ging schaatsen op Flevonice. Deze tjalk had een nieuwe laag verf nodig.
Tot Utrecht verliep de treinreis vlotjes, maar het vervolg was minder. De aansluitende trein naar Harderwijk reed niet. We namen de trein naar Amersfoort, waar we overstapten. In de trein praatten we met kennissen van Ada, de heer en mevrouw Wolthaus. We hadden het onder andere over het boek "Philips Willem" van Johan Brouwer.

In Harderwijk hadden we de Walibi-Express. Als twee grijze duiven zaten we in een bus vol jongeren. In Harderhaven stapten we uit, waar we om 10 over 11 bij de tjalk aankwamen. Ook Marja en Dik kwamen op deze klussendag.





Na de koffie en thee begonnen we. Ada ging de deur schuren, Dik ging aan de slag met de ijzeren kabels, Anton was de vliegende kiep en met Annemarie en Marja ging ik het dak schoonmaken en na de lunchpauze voorzien van de eerste verflaag. De zon kwam door en het was heerlijk zomerweer. Het was bepaald geen straf om op deze manier te klussen. Vooral niet, omdat radio Tour de France aanstond met Jacques Brel als Tourartiest.

Deze Belg ken ik behoorlijk goed. Dat kan ik niet zeggen van de etappewinnaar. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van Jan Bakelants gehoord.
Op het grasveld aten we de couscous met een groentemix. Het was dan ook een heerlijke zomeravond na een gezellig dagje klussen.


Geen opmerkingen: