zondag 12 mei 2013

Fernando Alonso

Vanmiddag maakte ik het bed op, terwijl ik naar "Langs de lijn" luisterde. Tussen de slotwedstrijden van de Eredivisie, de Giro d'Italia, het hockey en het waterpolo door waren er ook flitsen van de Grand Prix van Spanje.

Normaal besteed ik hier geen aandacht aan, maar toen Fernando Alonso op het circuit van Catalonië bij Barcelona als eerste over de finish kwam, vertelde de verslaggever, dat deze coureur uit Asturias afkomstig is.

Sterker nog, deze oud-wereldkampioen Formule 1 komt uit Oviedo. Deze prachtige stad is mij niet geheel onbekend.

Toen Siebe en Ana terug waren van de volkstuin, vertelde ik hen, dat Alonso de Grand Prix gewonnen had. Daarop kwam Siebe met de volgende anekdote op de proppen. Hij was in Oviedo met een trainingsmaat van Construcciones Paulino aan het trainen.

In de hoofdstad van het prachtige Asturias moesten ze bij een stoplicht wachten. Naast hen stond een auto. De man in de auto vroeg aan de trainingsmaat, hoe het met de trainingen voor de wielerwedstrijden stond. Deze legde uit, wat voor trainingsritten ze gehad hadden en welke er nog voor de boeg lagen.

Het licht sprong op groen, en in eigen tempo trok iedereen op.
Toen hoorde Siebe, met wie zijn maat van Construcciones Paulino gesproken had: Fernando Alonso.

Geen opmerkingen: