vrijdag 8 februari 2013

Er staat een paard in de gang

Aan het eind van de jaren '70 had André van Duin een carnavalshit met "Er staat een paard in de gang".

Onverwachts kwam dit edele hoefdier de Leidse IJshal binnengestormd. In Thialf gebeurt dit steevast na een allround-kampioenschap, als de winnaars een ereronde mogen maken in de arreslee.
Vandaag was de voorlaatste schaatsles van de buitenschoolse sport. Op de buitenring was door het trainersgilde een parcours uitgezet voor een mini-Elfstedentocht, op de binnenbaan hadden we een "gewone" training. En daar het het carnavalsweekeinde was, had ik het thema daar op aangepast. Een van de oefeningen was de polonaise. En terwijl ik de kinderen van mijn groep trok, begonnen ze spontaan te zingen: "Er staat een paard in de gang."
Een uur later mocht ik training geven aan kinderen in dezelfde leeftijd voor de IJVL. Het thema was hetzelfde, en veel van de oefeningen ook, en ook hier weerklonk het lied van André van Duin over de viervoeter. Ik vond het prima. Je mag immers een gegeven paard niet in de bek kijken.

Geen opmerkingen: