dinsdag 25 december 2012

Kerstkaarten

Allereerst wens ik iedereen prettige Kerstdagen toe. Op deze grauwe Eerste Kerstdag, heel anders dan 2 jaar geleden, laat ik de traditie voortleven en zet wat Kerstkaarten, die ik heb mogen ontvangen, op dit blog.

De eerste kaart, die ik plaats, heb ik gevonden op www.weerwoord.be. Deze ziet er kleurrijk uit, maar voor schaatsers is dit een gruwelijke kaart. Zolang de rode puist, het hogedrukgebied, bij de Azoren ligt, kunnen wij het hier met de winter wel schudden.
Zuidwestenwinden brengen ons dan regenbui op regenbui bij zachte temperaturen. Het wordt dus hoog tijd, dat de weerkaarten opnieuw geschud worden, want als bovenstaande kaart uitkomt, kunnen we de eerste helft van januari en mogelijk de hele eerste maand van 2013 afschrijven.
Maar goed, het is nog ver weg en er kan nog een hoop veranderen, dus laten we niet somberen, er is altijd licht aan het eind van de tunnel, en soms zelfs er middenin, zoals blijkt uit deze kaart, die we van Dinie Breddels mochten ontvangen.
Ik heb iets met Ierland, en zeker met de Ierse muziek, dus hierbij een bij het land van deze grot passende melodie.

Iemand, die nooit ontbreekt als het op het maken van prachtige foto's aankomt, is Jos Drabbels. Een beeldschoon winterlandschap.
Dat is ook het geval bij dit landschap uit Boksum, die we mochten ontvangen van Liesbeth Woudstra en Edzer Kramer. Alleen op zondagochtend hebben we wat gezien van het landschap om "onze" boerderij in Boksum.
We hopen, dat we er in 2013 weer kunnen logeren voor het rijden van de Tocht der Tochten. Dan gaan enkele leden van dit bij de 1000 rondjes van Leiden nostalgisch gefotografeerde Team de Gorter, opgestuurd door Andrea Landman en Paul Verkerk, ook weer mee.
En dan komen we aan de categorie schaatskaarten, zoals bovenstaande, die we van Cobie en Martin Schouten mochten ontvangen.
De Waterpoort in Sneek is op postzegelformaat te ontwaren op de kaart van Mariƫt en Eric Spierings.
Maar het echte werk is toch foto's van natuurijs, zoals deze van de Grachtengordel in Amsterdam, niet voor niets Werelderfgoed, die Peter Zwart ons opstuurde.
Beeldschoon, net als deze kaart van Dick de Bles, die ik vaak tegenkom op natuurijs. Zie, hoe prachtig ons land of beter nog ons bevroren water is, zoals hier op de Gouwzee.

Geen opmerkingen: