zondag 7 oktober 2012

Jameson

Om een uur of 1 zaten Ada en ik op de fiets naar Hillegom. Mijn zwager Henk was jarig. Het was, na alle regen van de afgelopen week, heerlijk najaarsweer. Het zonnetje scheen en de temperatuur was best aangenaam.
We fietsten langs de Merenwijk en de ijsbaan van Warmond naar station Sassenheim en langs de A44 naar de Ringvaart.
Over het fietspad aan de westzijde van het kanaal fietsten we langs de molen naar Lisse. Hier vandaan was het nog maar een klein stukje naar Hillegom, maar wel een traject met hindernissen, doordat er wegwerkzaamheden waren. Te midden van de hindernissen kwam ik Dick van Goozen tegen. Mijn skeelertrainer maakte met een andere wielrenner een trainingsrit.
Bij het huis van mijn zwager aangekomen hoorden we buiten al het feestgedruis.
Binnen was het geluid nog wat sterker. Er was derhalve duidelijk sprake van toenemend feestgedruis.
Voordat we via de Ringvaartdijk over Beinsdorp en Lisserbroek weer naar huis fietsten met de wind in de rug, konden we nog even kijken naar een vrij opvallend cadeau, dat mijn zwager kreeg.
Het zal niet meevallen, om stiekem een glaasje te nemen uit een fles van 4,5 liter.
Ik heb zo'n vaag idee, dat deze fles whiskey de Kerstdagen wel door zal komen....

Geen opmerkingen: